Vernieuwde UiT in Hasselt inspireert Hasselaren met verrassend en uitgebreid vrijetijdsaanbod

Standaard

Foto Kobe Vanderzande

Een magazine boordevol interviews, mooie reportages en leuke weetjes over Hasselt, en dat met een fonkelnieuwe look and feel. Dat is de vernieuwde UiT in Hasselt. De voorbije maanden werd er hard gesleuteld aan het vrijetijdsmagazine van de stad Hasselt, dat dit weekend bij elke Hasselaar in de bus valt. De bedoeling? UiT in Hasselt als speerpunt van nog betere vrijetijdscommunicatie.

Scoutsleidster Febe en de broers Ward en Filip van Rijkel, die nog geen enkele editie van Dwars door Hasselt hebben gemist; het zijn de Hasselaren achter het vrijetijdsaanbod die vanaf nu het UiT in Hasselt Magazine kleuren. De ambitie? Toegevoegde waarde creëren voor het hele vrijetijdsveld, méér betrokkenheid van partners en het verenigingsleven. Het UiTmagazine moet zo het belangrijkste communicatiekanaal voor vrijetijd in Hasselt worden.

Verenigingen en erfgoed

“Uit de onderzoeken die we voerden in het kader van onze UiT-strategie, bleek dat een groot deel van de Hasselaren nog steeds rekent op een magazine over het vrijetijdsaanbod dat maandelijks in hun brievenbus valt. Bovendien stelden we vast dat bepaalde stukjes uit ons aanbod nog niet genoeg uit de verf kwamen. We denken daarbij aan ons verenigingsleven, erfgoed, sport en heel wat andere activiteiten die ook onze aandacht verdienen”, legt burgemeester Steven Vandeput uit.

Daarom werd het magazine helemaal ondersteboven gehaald. UiT in Hasselt kreeg een volledig nieuwe lay-out en ook de rubrieken werden herzien. Dat resulteerde in een nagelnieuw, fris en volwaardig maandblad. De evenknie van De Nieuwe Hasselaar, maar dan volledig gewijd aan het vrijetijdsaanbod.

Nog meer inspiratie

“In het magazine brengen we vooral de verhalen achter de activiteiten en gaan we op zoek naar de mensen die zich dagelijks inzetten voor vrijetijd in Hasselt. Door middel van interviews, reportages, leuke weetjes en sterke fotografie maken Hasselaren op een andere manier kennis met ons aanbod en hopen we ze te kunnen inspireren om zelf zo veel mogelijk te komen ontdekken”, aldus nog burgemeester Steven Vandeput.

Het UiT in Hasselt Magazine verschijnt tien keer per jaar, wordt huis-aan-huis bedeeld samen met De Nieuwe Hasselaar en is te vinden in hotels, het station, Visit Hasselt en diverse vrijetijdsinstellingen in en rond Hasselt. Je kan het ook digitaal raadplegen op uitinhasselt.be, waar je nog meer aanbod terugvindt in de UiTagenda. Wie benieuwd is naar de laatste nieuwtjes kan ook terecht op de sociale mediakanalen van UiT in Hasselt.

Het nieuwe magazine kan je digitaal doorbladeren op hasselt.be/uitinhasselt, of downloaden via deze link https://we.tl/t-ZPlBG1t4E7.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s