Trendy badges uitgereikt aan Hasseltse gidsen

Standaard

Schepen van Toerisme Rik Dehollogne reikte op donderdag 7 februari 2019 een nieuwe, trendy badge uit aan de Hasseltse gidsen. Als ambassadeurs van de stad zijn de gidsen voortaan nog herkenbaarder aanwezig in het straatbeeld. Tegelijk verstevigde Hasselt zijn titel als modestad met de bekendmaking van een inspirerend en vernieuwd mode-aanbod voor groepen.

Toerisme Hasselt deed beroep op MIA·H, Mode-Incubator voor Accessoires Hasselt gevestigd aan de Kempische Kaai, voor het innovatieve ontwerp van de badge. Wat maakt ze zo uniek? De badge symboliseert de dynamische en stijlvolle uitstraling van de stad. Schepen Dehollogne: “De badge visualiseert waar het logo ‘Hasselt heeft het’ voor staat: een veelzijdige stad die alle ingrediënten heeft om een aantrekkelijke bestemming te zijn. Naast o.a. speculaas, jenever, shoppen en oerdegelijke Limburgse gezelligheid is mode één van de sterke smaakmakers van Hasselt.” 

Wat de vormgeving van de badge betreft, is het een hippe verwijzing naar een ereteken. Met deze moderne medaille wil de stad Hasselt haar gidsen eren voor de inzet en het enthousiasme waarmee ze de visie van de stad uitdragen. Het is dankzij hun bijdrage dat ze Hasselt mee op de kaart zetten als topbestemming binnen de Euregio.

MIA·H

MIA·H (Mode-Incubator voor Accessoires Hasselt) biedt plaats aan vernieuwende bedrijven bij hun opstart of groei tot waardige spelers in het accessoire- en modevakgebied. MIA·H focust op innovatie en traditie, mens en machine, kennis en creativiteit, denk- en maakindustrie. Myriam Vanheusden, manager van Mia-H: “De Mode-Incubator organiseert meerdere workshops waar je zelf creatief aan de slag gaat om een uniek accessoire te creëren. Je zal merken dat vakmanschap en hedendaagse technieken naadloos bij elkaar aansluiten.”

Modemuseum – Wonder Women

Tussen 13 april 2019 en 15 september 2019 staat het Modemuseum Hasselt in het teken van ‘Wonder Women. Sterke vrouwen in de mode’. Het museum toont, voor het eerst in de geschiedenis, een expo met enkel vrouwelijke modemakers. De tentoonstelling brengt het verhaal van pioniers zoals o.a. Chanel en toont het werk van hedendaagse ontwerpsters.

Modewandeling 2.0

Deze wandeling is volledig herwerkt tot een eigentijdse route. De gids leidt je langs bijzondere plaatsen. Je ontdekt de verrassende verhalen achter de vitrines van de typische Hasseltse boetieks en enkele ketens. Je neemt een duik in het rijke modeverleden en de gids zoomt in op de actuele modetrends en -thema’s. 

“Dit uitgebreide aanbod bewijst dat mode in het DNA van de stad zit. Het speelt in op de trends binnen de toeristische sector die vooral focussen op beleving”, aldus schepen Rik Dehollogne.

Toerisme Hasselt richt zich tot een breed publiek gaande van gezinnen met kinderen, families, vrienden tot kleine en grote groepen. 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s